неділя, 15 березня 2020 р.

Денотатний граф на уроках інформатики

«Денотатний граф» — графічний прийом, завдяки якому можна систематизувати та графічно представити істотні ознаки поняття на основі опрацьованого тексту. Прийом належить до прийомів технології розвитку критичного мислення.

Правила складання:

1 етап – виділення ключового слова або словосполучення, від якого будуть відгалужуватися вітки графа.

2 етап – підбір дієслів, які будуть пов’язувати ключове поняття і його ознаки. Рекомендується використовувати такі групи дієслів:

-дієслова, що означають ціль, мету – направляти, допускати, вважати;

-дієслова, що означають процес досягнення результату – досягати, здійснювати, оволодіти;

-дієслова, що означають передумови досягнення результату – ґрунтуватися, базуватися;

-дієслова-зв'язки, за допомогою яких здійснюється вихід на визначення значення поняття: є, бути, даватися.

3 етап – підібрати істотні ознаки ключового поняття, які зв'язуються з ним через обрані дієслова. Для кожного дієслова можна знайти одну-три ознаки.

Денотатний граф складається зверху вниз: спочатку потрібно підібрати дієслова, а тільки потім підбирати ознаки.

Завдання. Використовуючи Закон України Про освіту (2017р.), статтю.42. Академічна доброчесність (URL: https://kodeksy.com.ua/pro_osvitu/statja-42.htm) подубуйте денотатний граф. Дайте відповідь на запитання: Як забезпечити дотримання академічної доброчесності?

1 коментар: