Існує три фундаментальні форми ораторського мистецтва - презентація, дебати та перемовини. Рівень володіння учнями зазначеними ораторськими технологіями демонструють їхні комунікативні навички, соціокультурна компетентність. У формуванні відповідних умінь ефективні ігрові технології, а саме - рольові ораторські ігри. Особливо цікава технологія під час розвитку ораторських умінь, коли необхідність публічного виступу розглядається учням не як навчальна, а ігрова ситуація.
У цьому дописі хочу розповісти про одну з класичних логічних схем: «Теза-Аргументи-Ілюстрації-Висновок».
Знання цієї схеми допоможе дітям просто і чітко висловлювати свої думки, бути переконливими. А також аналізувати розмову оточуючих, знаходячи в ній логічні помилки, перевіряти себе на ясність мислення.
Теза - твердження, думка (в логіці - положення, істинність якого потребує доведення, Вікіпедія).
Аргументи - обґрунтування, істинність тези. Деякі факти, аргументи на підтримку тези. Бажано навести мінімум три (еквівалентно «багато»).
Ілюстрації - яскраві історії-картинки, які наочно підносять тезу і є по суті емоційними аргументами. Приклади.
Висновок - підсумок, узагальнення, яке робиться на основі тези.
Складіть "ТАНК" на основі тексту "Навіщо та абетка" (Українська мова. Буквар:підруч.для 1 кл. закл. загал.серед. освіти (у 2-х частинах): Ч. 2 /О.Л. Іщенко, С.П. Логачевська)
Складіть свій «ТАНК» для тези: «Кожен педагог повинен застосовувати ігрові технології в своїй роботі».
Немає коментарів:
Дописати коментар