пʼятниця, 22 березня 2019 р.

Інструменти перевірки компетентнісно-орієнтованих завдань

Інструмент перевірки - визначає кількість балів за кожен етап діяльності та загальну суму в залежності від складності навчального матеріалу, додаткових видів діяльності.

Інструментом перевірки може бути:

· Ключ - використовується для тестових завдань закритого типу.

· Змодельована відповідь - використовується для відкритих тестових завдань з короткою відповіддю.

· Аналітична шкала - використовується для відкритих тестових завдань з розгорнутою відповіддю.

· Бланк спостережень за груповою роботою - використовується для оцінки внеску кожного учасника в груповий продукт і ефективності діяльності всієї групи в цілому.

Ключ - пропонує вибір з кількох варіантів відповіді, де правильним є один або більше одного варіанту (множинний вибір).

Особливість відкритих тестових завдань полягає в тому, що їх відносно легко формулювати та важко оцінювати. Відкриті запитання, навіть ті, які вимагають тільки коротких відповідей, мають їх чимале розмаїття і їх практично усі неможливо описати.

Змодельована відповідь для відкритих запитань зазвичай складається з наступних елементів:

• приклад формулювання правильної відповіді,

• інші формулювання правильної відповіді,

• приклади відповідей, які частково вірні,

• підрахунок балів (містить вказівку кількості балів за правильну або частково правильну відповідь).

Змодельована відповідь повинна дозволяти оцінити виконання всіх дій, зазначених в задачному формулюванні.

Аналітична шкала використовується для оцінки розгорнутих відповідей та описує критерії виставлення балів за відповідь за певними параметрами. У параметри аналітичної шкали включені:

а) параметри Єдиної шкали (висувають загальні вимоги до розгорнутої відповіді),

б) параметри Специфічною шкали (для конкретного тестового завдання).

Єдина шкала використовується для оцінки всіх тестових завдань, що вимагають розгорнутої відповіді, і встановлює наступні загальні вимоги:

* Зміст і повнота виконання тестового завдання.

* Організація тексту (Поділ на абзаци, логічні зв'язки між частинами тексту, формат тексту).

* Мовне оформлення (Використання термінології, запасу лексики, дотримання норм української мови).

* Орфографія і пунктуація.

Єдина шкала дозволяє забезпечити однаковий підхід до оцінювання письмових (усних) відкритих відповідей. Специфічна шкала містить критерії оцінки конкретного тестового завдання і регулюється його змістом.

Приклад завдання з інформатики (Взято з Pisa2009)

СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ

Марк (з Сіднея в Австралії) і Ганс (з Берліна в Німеччині) часто спілкуються один з одним в Інтернеті. Їм доводиться виходити в Інтернет в один і той же час, щоб вони змогли поговорити. Щоб визначити зручний для спілкування час, Марк переглянув таблиці, в яких містяться дані про час у різних частинах світу, і знайшов наступну інформацію:

Завдання 1. (Інструмент перевірки - Ключ)

Яка година в Берліні, якщо в Сіднеї 19.00? Підкресліть правильний варіант у переліку:

А. 11.00 Б. 10.00 В. 09.00 Г. 10.30

Оцінка виконання завдання: 1 бал - варіант Б; 0 балів - інші варіанти відповідей.

Розв'язання. Зі знайденої Марком інформації зрозуміло, що Сіднейський час на 9 годин випереджає Берлінський. Коли в Сіднеї 19.00, то в Берліні 10.00.

Відповідь: Б.10.00.

Завдання 2. (Інструмент перевірки - Змодельована відповідь)

Марк і Ганс не можуть спілкуватися між 9.00 і 16.30 за їхнім місцевим часом тому, що вони в цей час вони знаходяться у школі. Хлопці також не можуть спілкуватися з 23.00 до 7.00 за місцевим часом, бо цей час вони сплять. Коли (о котрій годині) хлопчикам зручно спілкуватися? Вкажіть у таблиці місцевий час для кожного міста.

МістоЧас
Берлін ______
Сідней ______

Оцінка виконання завдання: 4 бали - у таблиці вказано правильний місцевий час для кожного міста; 2 бали - у таблиці правильно вказаний місцевий час лише для одного міста; 0 балів - невірно вказано місцевий час для обох міст.

Розв'язання. Марк має можливість спілкуватися з 7.00 до 9.00 та з 16.30 до 23.00 за сіднейським часом або з 22.00 до 24.00 і з 7.30 до 14.00 за берлінським часом. Врахувавши можливості Ганса, маємо, що вони можуть спілкуватися з 22.00 до 23.00 і з 7.30 до 9.00 за берлінським часом або з 7.00 до 8.00 та з 16.30 до 18.00 за сіднейським:

МістоЧас
Берлін з 7.00 до 8.00, з 16.30 до 18.00
Сідней з 22.00 до 23.00, з 7.30 до 9.00

Приклад завдання з інформатики. (Тема "Структури розгалуження в Scratch"

Завдання "Перекладач" (Інструмент перевірки - Аналітична шкала)

Ваша сестричка (брат) почала вивчати англійську мову. Їй дуже важко запам'ятовувати слова з підручника та й несвідоме "зазубрювання" не завжди дає результати. Створіть невимушену атмосферу гри і зробіть вивчення нових іноземних слів цікавим для сестри. Використовуючи базову структуру розгалуження повної форми, складіть і реалізуйте в середовищі Scratch проект «Перекладач», в якому під час наведення миші на об'єкт (предмет) з'являється його назва на англійській мові.

У проекті використайте не менше п'яти слів (об'єктів).

Для кожного з п'яти об'єктів складіть програму.

Додайте до кожного з об'єктів програми її початок після натискання Зеленого прапорця, і завершення - Зупинити все (Червона кнопка).

Збережіть проект під назвою «Перекладач» у власну папку.

Критерії оцінювання:(Параметри шкали, зміст параметрів, бали)

-створений і збережений проект під назвою «Перекладач» у власну папку учня;

-у проект додано п'ять об'єктів;

-створені програми для п'яти об'єктів;

-використовується базова структура розгалуження повної форми для реалізації алгоритму розгалуження;

-до кожного з об'єктів програми додано її початок після натискання Зеленого прапорця, і завершення - Зупинити все;

Підрахунок балів:

ТАК - 2 бали, НЕ ЗАВЖДИ -1 бал, НІ -0 балів.

Немає коментарів:

Дописати коментар