вівторок, 5 березня 2019 р.

Живі моделі на уроках. Стратегія театралізації

Без смарт-розминки важко уявити хороший, дієвий урок. Інтелектуальні ігри доповнюють та урізноманітнюють матеріал, стають тригерами уваги та підвищують пізнавальну привабливість заняття. Звісно, найбільш популярними є кросворди, ребуси, загадки. Про головоломки, інтелектуальні вправи, складалки, тематичні фізкультхвилинки у блозі писалося раніше.

Сьогодні хочу розповісти про ігри з ефектом театралізації, а саме про використання живих моделей на уроках - стратегії театралізації.

Моделювання - це заміщення реального об'єкта іншим об'єктом, умовним зразком, аналогом, який зберігає суттєві ознаки заміщуваного об'єкта в контексті розв'язуваної задачі. На уроках, під час моделювання процесів чи явищ варто спробувати в якості об'єкта учнів, які мають діяти згідно поставленої задачі. За підтримки вчителя, діти гарно демонструють дію побутових приладів, рух автотранспорту, моделюють поведінку тощо. Яскравим прикладом є жива модель гри в шахи, де учні заміщують собою відповідні фігури на величезній шаховій дошці та грають партію - гра в шахи живими учнями. Діти виконують функції (грають ролі) об'єктів, які є елементами пропонованого завдання.

Використання живих моделей підвищує інтерес до вивчення матеріалу в учнів молодших та старших класів, стимулює інформаційну, мовленнєву та соціокультурну компетенції. Ефективно працює стратегія театралізації під час вивчення складних тем, поясненні нового матеріалу.

Живі моделі забарвлюють урок цікавими ідеями, змушують мислити учнів креативно.

Приклади живих моделей на уроках інформатики.

Приклад 1. Електронне спілкування, 4 клас

Завдання. Опишіть принцип роботи електронної пошти.

Описова модель.

Відправник створює та відсилає електронний лист за допомогою електронної пошти Отримувачу.

Жива модель.

З учнів класу обираються герої моделі: Відправник, Отримувач, Тема, Вміст листа, два учні - Вкладені файли (фото, музичний запис), Транспортний протокол. Роль комп'ютерів-серверів на маршруті виконують парти в класі.

1). Створення листа. Користувач-відправник ставить у ряд учнів по черзі, згідно розміщення атрибутів листа у електронній пошті: Автор листа, Отримувач, Тема, Вміст листа, Вкладені файли.

2). Надсилання листа. Лист розділяється на дрібні шматочки - пакети, які прямують до одержувача незалежно один від одного: учні мандрують у хаотичному порядку від парти до парти, тобто, від сервера до сервера, рухаючись до Отримувача.

3). Упорядкування пакетів листа. Оскільки різні пакети добираються до адресата різними маршрутами, вони можуть поступити до нього в неправильному порядку. За правильність розміщення пакетів відповідає Транспортний протокол, який сортує пакети згідно черги.

4). Отримання листа. Отримувач заходить на сервер і забирає листа.

Після виконання завдання, учні висловлюють враження та записують основні етапи роботи електронної пошти.

Приклад 2. Комп'ютерні віруси і антивірусні засоби. 8 клас

Завдання. Порівняйте дію різних видів вірусів на комп'ютерні файли. Як боротися з вірусами?

Описова модель. На основі матеріалу підручника «Комп'ютерні віруси і антивірусні засоби» опишіть, як поводяться віруси, коли потрапляють на комп'ютер. З'ясуйте як працює антивірусна система.

Жива модель. Розподіляються ролі між учнями: Комп'ютер(ОС, Програми, файли), Антивірусна система, Види вірусів (Файлові, Завантажувальні, Файлово-завантажувальні, Мережеві, Стелс-віруси), Антивірусна система, Інформатор. Пропонується атрибутика: картки з назвами груп вірусів, з назвами дій антивірусної системи (Карантин, Блокування, Видалення, Лікування).

Діти інсценують зараження комп'ютера різними групами вірусів; Антивірусна система «сканує» комп'ютер на наявність вірусів. Діти діють згідно обраної ролі, придумують і відтворюють варіанти пошкоджень вірусами (зміна імені файла, переміщення в іншу папку, знищення, пошкодження, тощо ), дії антивірусної системи.

Інформатор стежить за послідовністю дій і коментує події.

Немає коментарів:

Дописати коментар